Deschiderea noului spatiu comercial Cocor Store din centrul Capitalei ar urma sa urce afacerile companiei Cocor la un nivel record de 20,2 mil. lei (4,86 mil. euro) in acest an, potrivit proiectului de buget al companiei, insa intarzierea cu aproape un an a redeschiderii magazinului, costurile de constructie peste cele stabilite initial si renuntarea la conceptul de magazin de lux au determinat amplificarea conflictului dintre unii actionari si conducerea companiei.
Aurel Besliu, fostul presedinte al Cocor pana in 2005, care detine direct si indirect circa 16% din actiunile companiei, a cerut completarea ordinii de zi a Adunarii Generale a Actionarilor (AGA) de la finele acestei saptamani cu nu mai putin de 15 puncte prin care cere explicatii Consiliului de Administratie (CA) privind neconcordantele dintre proiectul initial de modernizare a magazinului Cocor si realizarile de pana acum, dar si privind vanzarea actiunilor din portofoliu sau indemnizatiile incasate de unii dintre membrii CA.
De cealalta parte, administratorii executivi ai Cocor, care reprezinta grupul de actionari format din fondul de investitii Broadhurst Investment, Daniel Stoica si Liviu Ursan, care controleaza pachetul majoritar de actiuni al companiei, au raspuns problemelor ridicate de Besliu, publicand contractele incheiate cu companiile de constructii si cu firmele care au avut mandatul de a cauta chiriasi pentru noul complex. In total, dialogul dintre cele doua parti are cateva zeci de pagini si poate fi gasit pe site-ul companiei.
Magazin de lux sau magazin universal? Scad chiriile?
Prima problema ridicata de Besliu este renuntarea la conceptul de Cocor Luxury Store si diferentele care ar aparea intre business planul aprobat de actionari in 2008 si estimarile actuale.
Potrivit lui Besliu, chiria anuala pe care compania o va incasa la magazinul Cocor in conditiile