Nu numai companiile autohtone se plâng că statul român îşi onorează cu întârziere plăţile pentru lucrările efectuate, ci şi firmele britanice. De data aceasta, plângerea vine chiar de la Lordul Primar al City-ului londonez, Nick Anstee. Aflat la Bucureşti într-o vizită de câteva zile, oficialul a declarat că firmele britanice nu investesc în infrastructura rutieră din România din cauza dificultăţilor cu care îşi încasează facturile pentru munca depusă.
Subiectul arieratelor statului către mediul privat este unul delicat, reducerea datoriilor mai mari de 90 de zile fiind de altfel una din condiţiile impuse de către Fondul Monetar Internaţional. La finele anului trecut, datoriile totale ale statului către firme erau de 2,67 miliarde de lei, cea mai mare parte dintre acestea fiind restanţe la plată de peste 30 de zile, de 693 milioane de lei, conform datelor Ministerului Finanţelor Publice.
Anstee a subliniat că succesul României în viitor depinde parţial şi de investiţiile în infrastructură. "Acest lucru ar putea fi o luptă pentru deficitul bugetar, dar există fonduri structurale europene semnificative de circa 30 de miliarde de euro până în 2013 pentru România", a spus Anstee cu ocazia unui mic-dejun de lucru organizat de Camera de Comerţ Britanico-Română. Oficialul britanic a dat şi soluţia pentru atragerea finanţării: parteneriatele publice private (PPP), însă România va trebui să îmbunătăţească legislaţia din domeniu. (S.S.)
Nu numai companiile autohtone se plâng că statul român îşi onorează cu întârziere plăţile pentru lucrările efectuate, ci şi firmele britanice. De data aceasta, plângerea vine chiar de la Lordul Primar al City-ului londonez, Nick Anstee. Aflat la Bucureşti într-o vizită de câteva zile, oficialul a declarat că firmele britanice nu investesc în infrastructura rutieră din România din cauza dificultăţilor cu care îşi încasează fa