Notebook-urile au muscat din cota de piata a netbook-urilor, terminalele portabile care au sporit vanzarile de PC-uri in ultimii doi ani, scrie Wall Street Journal (WSJ).
Multi consumatori, care cauta o putere de procesare mai mare decat cea pe care o ofera netbook-urile portabile, opteaza sa plateasca mai mult pentru laptop-uri cu ecrane mai mari ce raspund unor functii suplimentare. Alti cumparatori au fost atrasi de diferite terminale hardware, precum iPad si noile smartphone-uri.
Nu se poate declara sfarsitul erei de crestere a terminalelor de mici dimensiuni cu preturi de aproape 300 dolari. Totusi, o alta categorie de computere experimenteaza o crestere rapida, notebook-urile de mari dimensiuni, care pentru un pret mai mare ofera functii suplimentare.
Aceasta tendinta este un revers abrupt al caracterului de cumparare recent, cand netbook-urile au sustinut singura crestere din perioada recesiunii. "Cred ca segmentul netbook-urilor a surprins foarte multa lume", a declarat Brad Brooks, vice-presedintele pentru segmentul software consumer in cadrul Microsoft.
Datele Microsoft, bazate pe vanzarile de unitati ale sistemului de operare din primul trimestru, indica faptul ca laptop-urile cu preturi intre 550 si 850 de dolari au crescut cu mai mult de 35% in totalul vanzarilor anuale de unitati Windows vandute catre consumatori.
Vanzarile de netbook-uri au crescut cu mai putin de 20%, acoperind intre 12% si 18% din piata consumer din Statele Unite, Europa si Japonia, a declarat oficialul celui mai mare producator de software - Microsoft.
"Exista consumatori care au cumparat notebook-uri obisnuite in locul netbook-urilor", a declarat Jay Chou, analist IDC, adaugand ca aceasta schimbare in comportamentul consumatorului este semnalata in Europa, Africa si Orientul Mijlociu.
In trimestrul al patrulea, IDC estima ca aproxim