Asociaţia Română de Salubritate (ARS) organizează astăzi, la Cluj, o întâlnire, în cadrul proiectului naţional "Obligaţii ale autorităţilor locale în gestionarea deşeurilor generate de populaţie: provocări, bariere, soluţii". Proiectul are ca obiectiv impulsionarea dezvoltării sistemului de management integrat al deşeurilor municipale în România, prin creşterea implicării autorităţilor locale, precum şi a celorlalţi actori responsabili de problematica deşeurilor reciclabile: deşeuri de ambalaje, DEEE-uri şi deşeuri rezultate din construcţii.
Proiectul, implementat împreună cu Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial de Mediu (AM POS Mediu) din cadrul Ministerului Mediului şi Pădurilor şi cu sprijinul Eco-Rom Ambalaje, presupune organizarea a 8 întâlniri de lucru, în tot atâtea regiuni ale ţării, care să ofere cadrul necesar dezbaterii problemelor, dar şi evoluţiilor recente din domeniul gestiunii deşeurilor în plan regional şi naţional.
Iniţiativa ARS şi AM POS Mediu se impune ca o necesitate, în contextul în care România trebuie să răspundă presiunilor legislative din ce în ce mai mari din partea Uniunii Europene. Este vorba atât de legislaţia românească deja în vigoare, dar mai ales de noua Directivă-Cadru - document care trebuie transpus în legislaţia romanească până la sfârşitul acestui an - conform căreia România este obligată, până în anul 2015, să implementeze colectarea selectivă a deşeurilor generate de populaţie pentru cel puţin 4 fluxuri (plastic, metal, sticlă şi hârtie/carton) şi să recicleze, până în 2020, cel puţin 50% din cantitatea de deşeuri municipale generată. În condiţiile în care România, conform EUROSTAT, a reciclat şi a valorificat, în anul 2008, numai 1% din această cantitate (situându-se pe penultimul loc, la nivel european, după Bulgaria) punerea în funcţiune a unui sistem performant este necesar să de