Doar una din patru înmatriculări reprezintă înscriere de maşini de noi, iar 56% din vehiculele aduse din afara ţării sunt mai vechi de zece ani, a declarat, marţi, la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, Brent Valmar, vicepreşedinte Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. Valmar a precizat că 35% dintre maşinile second hand importate au o vechime cuprinsă între patru şi zece ani, iar 9% sunt mai noi de patru ani. "Pe lângă faptul că importul de m
Doar una din patru înmatriculări reprezintă înscriere de maşini de noi, iar 56% din vehiculele aduse din afara ţării sunt mai vechi de zece ani, a declarat, marţi, la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, Brent Valmar, vicepreşedinte Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Valmar a precizat că 35% dintre maşinile second hand importate au o vechime cuprinsă între patru şi zece ani, iar 9% sunt mai noi de patru ani.
"Pe lângă faptul că importul de maşini second hand reprezintă un mare grad de evaziune fiscală, acest fenomen este unul din principalii factori care au dus la scăderea vânzărilor de vehicule noi", a continuat reprezentantul APIA.
El a făcut apel la premierul Emil Boc, prezent la seminarul organizat de Mediafax, solicitându-i să ia măsuri astfel încât comerţul cu vehicule second hand să fie taxat.
Printre factorii care determină scădeea pieţei de maşini noi, vicepreşedintele APIA a enumerat menţinerea nedeductibilităţii TVA în domeniu, accesul dificil la creditare, impunerea taxei de poluare la maşinile cu motorizare Euro 4, precum şi criza financiară.
Valmar a spus că, în aceste condiţii, va fi greu de atins nivelul progrozat la începutul anului de 115.000 de autoturisme vândute în acest an
"Singura bază de speranţă a pieţei auto noi stă în programul de reînnoire a parcului auto", a încheiat Valmar.
Înmatriculările