La câteva zile de la dicuţiile aprinse legate de chiriile pentru pubele, firma Rosal revine în atenţia publică în cadrul unui nou scandal legat de tarifele percepute Primăriei.
În primele două săptămâni ale lunii aprilie, de când asigură salubritatea în Ploieşti, societatea Rosal, care îi aparţine omului de afaceri Silviu Prigoană a oferit servicii în valoare de peste 220.000 de lei.
În perioada similară a anului trecut, fostul operator de salubritate a perceput municipalităţii peste 200.000 de lei, ceea ce înseamnă că firma Rosal va încasa de la Primăria Ploieşti cu 20.000 de lei mai mult decât operatorul de salubritate Veolia.
La atribuirea directă a contractului de salubritate din acest an, municipalitatea a luat în calcul tarifele cele mai mici oferite de societăţile participante la negocieri, astfel că societatea Rosal, fiind desemată câştigătoare, a prezentat cele mai mici preţuri.
Deşeuri asimilate sau imaginate?
Potrivit reprezentanţilor Regiei Autonome de Servicii Publice Ploieşti diferenţa de 20.000 lei provine din ridicarea a 1.119,72 tone de deşeuri asimilate de lângă platformele gospodăreşti, rezultate în urma curăţeniei de primăvară, locuri care s-au aglomerat din cauza faptului că vechiul operator, spre sfârşitul lunii martie, nu a mai încărcat toate deşeurile generate de către utilizatori, iar noul operator de salubritate a trebuit să suplimenteze programele de colectare a deşeurilor.
„Noi încercăm să luă tot gunoiul din spaţiile de lângă pubele, dar depozitarea gunoaielor în aceste locuri ţine şi de bunul simţ al locatarilor care aruncă astfel resturile", spune Valentin Dobre, director Rosal Grup România.
Tarife mici, tarife mari
Reprezetanţii fostului operator de salubritate, acuzaţi că nu au ridicat la finalul lunii martie deşeurile rămase în jurul platformelor, spun că acest lucru nu este