Dacia a trecut pe primul loc in topul increderii romanilor, loc ocupat anul trecut de Mercedes-Benz, potrivit celui mai recent studiu Trusted Brands, realizat de Reader's Digest. Brandurile BCR, Asirom si Canon au reusit, la randul lor, sa-i detroneze in topul increderii pe liderii de anul trecut ai domeniilor din care fac parte. Pe de alta parte, neincrederea populatiei in politicieni, vanzatori de masini si fotbalisti s-a adancit comparativ cu anul trecut, cand ocupau tot ultimele pozitii in clasament, in vreme ce pilotii, pompierii si farmacistii beneficiaza in continuare de cea mai mare incredere in randul romanilor.
Studiul Reader's Digest Trusted Brands 2010 a fost realizat concomitent in 16 tari europene, printre care si Romania. El a fost realizat prin corespondenta, in perioada august-octombrie 2009, respondentii fiind selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest. Romania a inregistrat cea mai mare rata de raspuns la nivel european, dupa Finlanda: 14,1%.
Iata, pe scurt, rezultatele pentru Romania:
Una din marile surprize ale studiului din acest an a fost revenirea in forta a unor branduri romanesti. Spre exemplu, la categoria automobile, Dacia a trecut pe primul loc in topul increderii romanilor, loc ocupat anul trecut de Mercedes-Benz.La categoriile: banci, automobile, camera foto sau companie de asigurari s-au schimbat liderii. Pe scurt, Sony, liderul categoriei camera foto in ultimii trei ani, a fost depasit de Canon (39%), BCR (27%) si-a reluat pozitia de lider din 2008, cand a fost depasita de BRD, in timp ce Asirom (21%) a depasit ING, liderul de anul trecut.La alte categorii - electrocasnice, benzinarii, cosmetice - ocupantii locului intai si-au intarit pozitia, comparativ cu anii trecuti. In ceea ce priveste institutiile, studiul arata ca increderea romanilor in unele dintre ele a scazut dramatic, in ti