România ar fi putut aştepta câţiva ani pentru a cumpăra în schimb noile F-35, însă o atare achiziţie ar fi costat-o mai mulţi bani, respectiv circa 6 miliarde de dolari pentru doar 24 de avioane, comentează site-ul menţionat, citat de Agerpres.
Bucureştiul a făcut calculul şi a constatat că cele 48 de F-16 vor fi mai mult decât adecvate pentru a face faţă oricăror probleme în vecinătate. Iar dacă Rusia devine o problemă, România este în prezent membră a NATO, capabilă de a solicita în ajutorul său aliaţi importanţi. Pe de altă parte, aminteşte site-ul american, există în continuare posibilitatea de a cumpăra avione F-35 după 2020, însă e suficient timp pentru a găsi cea mai bună modalitate de achiziţie.
România nu este singurul stat care economiseşte bani cumpărând avioane F-16 la mâna a doua. În urmă cu cinci ani, Chile a cumpărat 10 F-16 noi (model Block 50) de la Statele Unite, la preţul de 50 de milioane de dolari fiecare. De asemenea, Chile a achiziţionat 18 avioane F-16 folosite (modelul Block 20) de la Olanda pentru suma de 10 milioane fiecare. Remarcând că avioanele folosite, aflate într-o stare bună, se descurcă la fel de bine ca cele noi, Chile continuă să achiziţioneze mai multe F-16 folosite, pentru a înlocui 16 avioane F-5 pe punctul de a fi scoase din uz şi 25 de avioane Mirage 50 recent scoase din circulaţie.
Potrivit site-ului american, există multe avioane F-16 la mâna a doua, ceea ce face ca cei care doresc să achiziţioneze să aibă multe posibilităţi.
Chile urmează să achiziţioneze alte 18 avioane F-16s, iar Olanda este considerată potenţialul furnizor. De altfel, Chile nu este singura naţiune care profită de piaţa avioanelor folosite. Statul chilian a luat în considerare capacităţile aviatice ale vecinilor săi şi a conchis că o flotă de avioane vechi şi noi este mai mult decât suficientă.
În t