Australia va forta companiile producatoare de tigarete sa renunte la culorile si logourile de pe pachetele de tigari in urmatorii doi ani, fiind prima tara care procedeaza astfel.
Din 2012 va intra in vigoare legea care interzice companiilor producatoare de tigari sa se foloseasca de imagini si text promotional, la recomandarea Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), relateaza Reuters.
Guvernul australian crede ca masura va reduce atractia pe care tigarile o exercita mai ales asupra tinerilor. Piata australiana de tigari a generat venituri totale de 8,3 miliarde de dolari australieni in 2008, inregistrand o crestere de 2,9% din 2004 pana in 2008.
Boli aflate in stransa legatura cu fumatul ucid peste 15.000 de australieni anual, fumatul fiind identificat de autoritati ca fiind cea mai comuna cauza a bolilor si mortalitatii, aflata insa printre cele ce pot fi prevenite.
Studiile au aratat ca logourile de pe pachet si designul acestora reduc din eficacitatea pe care o au mesajele ce avertizeaza asupra pericolelor la care se expun fumatorii.
Msurile luate de guvernul australian pana acum au facut ca numarul fumatorilor, care ajungea la 30,5% din totalul populatiei de peste 14 ani in 1988, sa scada, in 2007, la 16,6%. Se doreste ca pana in 2018, doar 10% din populatie sa mai fie fumatoare.
Australia va forta companiile producatoare de tigarete sa renunte la culorile si logourile de pe pachetele de tigari in urmatorii doi ani, fiind prima tara care procedeaza astfel.
Din 2012 va intra in vigoare legea care interzice companiilor producatoare de tigari sa se foloseasca de imagini si text promotional, la recomandarea Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), relateaza Reuters.
Guvernul australian crede ca masura va reduce atractia pe care tigarile o exercita mai ales asupra t