Delta Distribution, unul dintre cei mai mari distribuitori de placi ceramice, care a intrat in insolventa anul trecut, a inregistrat in 2009 o scadere a cifrei de afaceri cu 30%, pana la 106 mil. lei (25 mil. euro), dupa ce s-a reorientat catre segmentul mediu si de lux.
"Aceasta scadere este de altfel o reflexie fidela a scaderii inregistrate la nivelul pietei, de aproximativ 40%. Diferenta de 10% se datoreaza reorientarii pe segmentele mediu si de lux, care a mai echilibrat situatia. Desi vanzarile pe ansamblu au scazut, am castigat cota de piata si ne-am consolidat pozitia pe segmentul de lux", explica Dragos Bonea, presedintele Delta Distribution. El mizeaza pe o crestere cu 20% a vanzarilor pe segmentul de lux in 2010 si in general pe mentinerea cifrei de afaceri la nivelul din 2009. "Desi vanzarile pe ansamblu au scazut, am castigat cota de piata si ne-am consolidat pozitia pe acest segment pe care il consideram mult mai potrivit specificului companiei noastre", afirma managerul Delta Distribution.
Compania a inceput anul trecut un proces de reorganizare a businessului pentru perioada de trei ani in care se va afla in insolventa, prin renuntarea la produsele din gama economic si la distributia catre alte magazine. Compania a intrat la sfarsitul lunii ianuarie in procedura de insolventa, in urma unui proces intentat de producatorul austriac de placi ceramice Lasselsberger, care solicita plata unor datorii de cateva milioane de euro.
"In 2009 am absorbit spatiul comercial reprezentat de locatii mici, care nu mai corespundeau cu noua pozitionare a Delta Design (brandul companiei - n.r.), in programul de extindere a altor locatii deja existente. Astfel, in final a rezultat un spatiu comercial total chiar mai mare decat in trecut. In total 15 locatii mici au fost relocate sau absorbite in extinderile altor locatii", afirma Bonea. Compania nu mai