Scandal la drumul mare pe DN 6, tronsonul Craiova - Filiaşi, între constructorul italian Grasseto (actual Itinera - n.r.) şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri. CNADNR a respins recepţia finală a contractului de reabilitare a drumului de 35 de kilometri şi vrea să execute garanţia de patru milioane de euro depusă de constructor.
Ies flăcări din contractul de reabilitare a tronsonului de drum Craiova - Filiaşi. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a respins recepţia finală a lucrării în valoare de 40 de milioane de euro şi şi-a pus în cap atât constructorul, firma Itinera, cât şi consultantul Hyder Consulting plătit din bani publici să reprezinte interesele companiei. Potrivit cotidianului Evenimentul Zilei care citează Agerpres, recepţia finală a fost respinsă deoarece constructorul italian nu a finalizat lucrările prevăzute în documentaţia tehnică. „Comisia de recepţie a analizat timp de circa patru luni modul în care a fost executată lucrarea şi a descoperit nereguli în finalizarea unor lucrări, care nu au fost executate corect, cât şi lipsa unora, deşi erau trecute în proiectul tehnic, şi a decis respingerea recepţiei şi reţinerea garanţiei, de patru milioane de euro“, a declarat Florea Dascălu, directorul Direcţiei Întreţinere şi Administrare, citat de Agerpres. Totodată, comisia de recepţie a mai constatat că Hyder, consultantul angajat tocmai pentru a apăra interesele CNADNR, nu a finalizat cartea tehnică a construcţiei la termenul stabilit.
Dascălu: Ar trebui să plătească şi consultantul
Dascălu a precizat pentru GdS că garanţia de bună execuţie depusă de Itinera în contul CNADNR acoperă lucrările restante. „Din cele patru milioane de euro vom face ce nu a făcut el (constructorul - n.r.) sau vom angaja o firmă. De pe acest drum lipseau nişte parapet pe o distanţă de 5.000 de metri liniari, nişt