Sătule să mai aştepte Guvernul să acţioneze, confederaţiile sindicale şi cele patronale şi-au lansat propria strategie pentru sănătate şi securitate în muncă. Un document ce se aliniează la standardele europene şi care îşi propune să-i protejeze pe angajati de accidente şi de bolile profesionale. Psihologul Bogdana Bursuc (audio) explică la RFI în cel fel afectează stresul activitatea angajaţilor.
Sătule să mai aştepte Guvernul să acţioneze, confederaţiile sindicale şi cele patronale şi-au lansat propria strategie pentru sănătate şi securitate în muncă.
Un document ce se aliniează la standardele europene şi care îşi propune să-i protejeze pe angajaţi de accidente şi de bolile profesionale.
Lansarea strategiei naţionale are loc chiar de Ziua Internaţională pentru Sănătate şi Securitate la locul de muncă.
28 aprilie este şi Ziua Comemorării victimelor accidentelor de muncă şi ale bolilor profesionale.
La nivel european, exista o astfel de strategie încă din 2007. Documentul îşi propune să reducă numărul accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale cu un sfert în condiţiile în care, la fiecare trei minute şi jumătate, o persoană din Uniunea Europeană moare din cauze legate de locul de muncă.
Strategia europeană stabileşte o serie de acţiuni la nivel european şi naţional în mai multe domenii. Pe lângă campanii de informare şi schimburi de informaţii, documentul european recomandă definirea şi punerea în aplicare a strategiilor naţionale adaptate situaţiei specifice din fiecare stat membru.
În România există acum un astfel de document graţie colaborării din sindicate şi patronate.
În acest fel, partenerii sociali urmăresc să contribuie la dezvoltarea dialogului social, precum şi la îmbunătăţirea situaţiei din România,"ţară care se confruntă cu tragice accidente petrecute la locul de muncă şi cu creşterea alarmantă a nu