Preşedintele Băsescu şi clica sa pedelistă se comportă, din nou, ca nişte derbedei şmecheri. Semnalizează spre vest, dar cârmesc spre est. În loc să descentralizeze Statul şi să transforme România într-o republică parlamentară, ei propun modificări constituţionale care conduc la un Stat centralizat, în care Parlamentul are un rol secundar, iar autoritatea este concentrată în mâinile unui preşedinte cu puteri absolute, inclusiv aceea de a dizolva Parlamentul; adică, o "democraţie" de tip rusesc.
Democraţia în Rusia este o formă goală de conţinut. Rusia are un preşedinte care este mai mult decât un preşedinte şi un Parlament care este mai puţin decât un Parlament.
Jocul politic nu urmăreşte numai monopolul puterii, ci şi monopolizarea competiţiei.
Alegerile nu servesc transferului puterii, ci legitimării acesteia. Democraţia Rusiei este pusă sub semnul forţei. Sondajele de opinie demonstrează limpede acest lucru. Conform percepţiei publicului, cele mai puternice instituţii din Rusia sunt: Preşedintele, FSB - fostul KGB şi oligarhii. Directorii de întreprinderi sunt pe locul al 9-lea, iar Justiţia pe 11. Sursa puterii nu o reprezintă poporul, democraţia, votul, ci forţa. Încrederea merge spre persoane, nu spre instituţii; ruşii nu au încredere în Parlament, partide, sindicate, asociaţii civice.
La acest tip de "democraţie" aspiră serviciile secrete din România, care îi folosesc pe Traian Băsescu şi al său PDL ca instrumente.
România europeană are imperios nevoie de o reconsiderare a exerciţiului puterii, de o redefinire a Statului şi a funcţiilor sale. După perioada Statului comunist-totalitar - caracterizat prin funcţia represivă - în prezent, la 20 ani de la Revoluţie, când Statul - birocratic, ineficient şi corupt - iroseşte resursele bugetare, pare evident că Statul trebuie să se reabiliteze în faţa cetăţenilor săi. Statul român ar