Oana Iliescu (foto) a fost promovata in februarie 2009 in functia de joint manager director al companiei de consultanta imobiliara DTZ. Astfel, evolutia sa profesionala a coincis cu cea mai dificila perioada de pana acum de pe tanara piata imobiliara romaneasca, perioada in care tranzactiile s-au prabusit.
Ce trebuie sa faca un manager intr-o perioada economica dificila, cum iti motivezi angajati sau cum sa iti construiesti si gestionezi cariera intr-un domeniu in care conceputul de profesie este inca relativ nou, a povestit, pentru DailyBusiness.ro, Oana Iliescu.
"Real estate-ul este un domeniu unde astazi poti fi foarte sus si maine foarte jos, azi castigi, maine pierzi un client. Acesta este si farmecul: nicio zi nu seamana cu alta. Important este ca in final situatia sa se echilibreze", spune Oana Iliescu.
Cum a fost pentru Oana Iliescu promovarea in management intr-un an de criza?"Veneam dupa o perioada foarte buna si era dificil de prevazut ce avea sa insemne 2009. 2008 a fost pentru noi unul dintre cei mai buni ani, am avut o crestere a cifrei de afaceri de aproape 40% si am reusit sa dezvoltam mai multe departamente. La momentul promovarii am avut o mare satisfactie si am vazut o mare oportunitate in aceasta evolutie la nivel profesional. Provocarea a fost poate mai mare decat m-am asteptat, dar nu regret", spune managerul DTZ Echinox.
Intr-un an de criza, atingerea obiectivelor financiare si mentinerea firmei pe profit sunt indicatori importanti ai performantei, totusi un manager bun trebuie sa aiba si capacitatea de a forma o echipa care sa fie recunoscuta si apreciata pe piata si de a pregati o noua linie de manageri care sa ii poata prelua responsabilitatile la un moment dat. Cum reusesti insa sa iti motivezi angajatii intr-o perioada in care tranzactiile sunt din ce in ce mai rare?
"E important sa transmi