Pe parcursul a cinci episoade vom intra în culisele celui mai competent organism european în ceea ce priveşte stabilirea nivelului de siguranţă oferit de autoturisme.
Primul test pe care îl explicăm este cel de impact frontal pentru adulţi, care se efectuează în prezent la o viteză de 64 km/h.
Această valoare simulează în practică un impact dintre două maşini care circulă amândouă cu 55 km/h. Maşina loveşte un bloc imobil, care are în partea frontală o structură deformabilă de aluminiu, de tipul unui fagure. Impactul se doreşte a reprezenta cel mai frecvent tip de impact întâlnit pe drumurile publice, simulând o coliziune frontală dintre două autovehicule cu masă proprie similară.
Impact decalat
Cum experienţa din realitate arată că accidentele de acest tip au loc decalat, doar pe o secţiune a părţii frontale, Euro NCAP realizează testul prin ciocnirea maşinii cu bariera pe 40% din suprafaţă frontală.
Deformarea barierei simulează natura fizică a unui autoturism, care suferă în timpul impactului deformări plastice. Pentru înregistrarea forţelor ce apar în timpul impactului se folosesc manechine ce simulează constituţia fizică a unui adult, codul culorilor folosit pentru evidenţierea gradului de protecţie fiind: verde - bun, galben - adecvat, portocaliu - la limită, maro - insuficient, roşu - nesatisfăcător.