Cei care au vorbit despre criza financiară care a afectat Craiova în 2009 sunt doar răutăcioşi. Criza nu există. Pe principiul românului care, atunci când a rămas fără bani, a mai schimbat o sută de euro, la fel şi Primăria Craiova a cheltuit peste cinci milioane de lei pentru petreceri.
Anul trecut, când toate canalele media mici şi mari avertizau prin diverse voci despre criza economică fără precendent, peste 5,1 milioane de lei noi se duceau din bugetul Craiovei prin grija departamentului care se ocupă de imaginea primăriei. Lăsând deoparte oportunitatea înfiinţării unui astfel de serviciu, ar trebui să apreciem grija neasemuită cu care absolut fiecare eveniment al anului 2009 a fost marcat corespunzător prin manifestări pentru care au fost cheltuite sume care, adunate, dau un total ameţitor de peste 5,1 milioane de lei. În totalul acesta sunt incluse atât bugetele manifestărilor cu ocazia unor sărbători precum ziua de 24 ianuarie sau Ziua Copilului (36.000 de lei), Sărbătorile Pascale (162.468 de lei), dar şi o serie de cheltuieli mai „rotunde“. Fix 150.000 de lei au fost, spre exemplu, cheltuielile de protocol cu delegaţiile oficiale sosite la Craiova. Delegaţii primăriei prin străinătate ori prin ţară au cheltuit o altă frumoasă „tranşă“ de 150.000 de lei din bugetul în care îşi varsă craiovenii taxele şi impozitele.
Pliante promoţionale de 100.000 de lei
Sumele acestea sunt extrase din raportul primarului privind activitatea Primăriei Craiova în anul 2009. În acelaşi pomelnic al „cheltuielilor necesare activităţilor desfăşurate prin grija Serviciului Imagine“ se regăsesc şi bugetul manifestărilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă, respectiv un milion de lei, sau banii cheltuiţi pentru tipărirea pliantelor promoţionale, fluturaşii costând 100.000 de lei. Primăria, care îşi face reclamă în ochii propriilor cetăţeni prin editarea de plian