Deşi are vânzări record în Europa, Dacia se împiedică în ţara de baştină, unde cota de piaţă i-a scăzut de la 29,75 la sută la numai 23,9 la sută
Jerome Olive: România este punctul slab al companiei, din punct de vedere al vânzărilor
Puterea scăzută de cumpărare a românului, dar şi numeroasele taxe pe care le are de plătit la achiziţia autoturismelor au tras în jos piaţa auto din România, chiar dacă vânzările Dacia în Europa sunt excelente şi într-o continuă creştere. Astfel în acest moment se poate spune că Dacia nu mai este maşina românului. Concret, în acest an, în lunile ianuarie şi februarie, Dacia a vândut în ţară numai 715, respectiv 1025 de unităţi. Anul trecut producătorul nostru a vândut în România, în aceeaşi perioadă, 1645 şi respectiv 2302 autovehicule. Dacă avem în vedere că maşinile din import comercializate în România în ianuarie şi februarie au ajuns la vânzări de 5463, respectiv 6780 unităţi rezultă o cotă de piaţă a Daciei în România de numai 23,9 la sută! Spre comparaţie, în 2009 Dacia a vândut în România 38736 unităţi şi a avut o cotă de piaţă de 29,75 ...
Chiar şi responsabilii Dacia îşi dau seama că au o problemă. Directorul general al producătorului, Jerome Olive, a explicat ieri că România este punctul slab al companiei, din punct de vedere al vânzărilor.
"Faptul că nu vindem atât de mult în România este o problemă, pentru că niciun mare constructor nu s-a dezvoltat fără ajutorul pieţei locale", a afirmat şeful Dacia.
El a arătat că grupul Renault a investit în România, până la finele anului trecut, 1,5 miliarde de euro şi că proiectul Duster a necesitat investiţii de 73 de milioane de euro, în proiectarea şi industrializarea modelului.
"În topul pieţelor de export s-a produs o modificare în primul trimestru, prin faptul că Franţa a înlocuit Germania, acest lucru datorându-se faptului că aceasta d