Vanzarile de masini vor scadea in continuare in 2010 pe fondul crizei economice, nedeductibilitatii TVA-ului si al lipsei de finantare din piata, sunt de parere oficialii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), la finalul unui prim trimestru din acest an care nu a adus revenirea pe un trend pozitiv nici dupa demararea programului "Rabla".
"Previziunea realizata la inceputul anului, pentru 115.000 de masini in 2010, nu mai este valabila. Avand in vedere continuarea declinului vanzarilor din primul trimestru, pentru anul acesta estimam aproximativ 100.000 de automobile", a declarat Brent Valmar, vicepresedintele APIA in cadrul conferintei Mediafax Talks About Auto Industry. Pe de alta parte, Ford Romania, care va prelua de la 1 august importurile marcii de la Romcar, parte din Tiriac Holdings, se asteapta ca piata locala sa ajunga la 500.000 de unitati anual, dar in 2018.
"Acesta este potentialul maxim al Romaniei estimat, de jumatate de milion de masini vandute anual. Noi ne asteptam ca acest nivel sa fie atins in 2018, dar poate fi si 2016 sau 2020", a spus Paul Flanagan, managing director al companiei nationale de vanzari a Ford Romania.
Vanzarile de masini vor scadea in continuare in 2010 pe fondul crizei economice, nedeductibilitatii TVA-ului si al lipsei de finantare din piata, sunt de parere oficialii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), la finalul unui prim trimestru din acest an care nu a adus revenirea pe un trend pozitiv nici dupa demararea programului "Rabla".
"Previziunea realizata la inceputul anului, pentru 115.000 de masini in 2010, nu mai este valabila. Avand in vedere continuarea declinului vanzarilor din primul trimestru, pentru anul acesta estimam aproximativ 100.000 de automobile", a declarat Brent Valmar, vicepresedintele APIA in cadrul conferintei Mediafax Talks About