Guvernul Boc ia în calcul eliminarea actualei taxe de poluare pe motiv că foarte mulţi dintre cei care şi-au cumpărat maşini au contestat în instanţă taxa, primind câştig de cauză.
Românii nu vor scăpa însă de plata unui impozit pe poluarea auto, iar Guvernul caută soluţii pentru înlocuirea actualei modalităţi de taxare.
Executivul a constituit deja un grup de lucru interministerial care să analizeze eventuale modificări la taxa de poluare auto, a anunţat ieri Ioana Muntean, purtătorul de cuvânt al Guvernului. Din comitetul interministerial fac parte reprezentanţi ai Ministerului Mediului, ai Ministerului Economiei, ai Ministerului Finanţelor, dar şi oficiali ai Departamentului pentru Afaceri Europene.
Surse guvernamentale ne-au declarat însă că Executivul ia în calcul renunţarea la taxa auto şi că premierul a cerut deja o situaţie clară a încasărilor pe taxa auto, dar şi a contestaţiilor admise de instanţă. Şi ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a recunoscut că actuala formulă ar putea fi eliminată. „Trebuie să facem o analiză şi să vedem ce facem cu această taxă pentru că de la introducerea ei şi până în prezent s-au modificat mai multe aspecte. De exemplu, în prezent, se vând doar automobile noi Euro 5", a declarat Borbely.
Soluţie acceptată de justiţie
Actuala taxă ar putea fi înlocuită cu un impozit calculat în funcţie de gradul de poluare, pe principiul "poluatorul plăteşte". Această variantă, susţinută anul trecut de fostul ministru al Mediului, Nicolae Nemirschi, pare şi cea preferată de Borbely.
„Nu ştiu încă ce decizie vom lua, dar eu sunt de părere că cine poluează trebuie să plătească", a mai spus actualul ministru al Mediului. În legătură cu miile de contestaţii admise de intanţă, Laszlo Borbely a precizat că „deciziile nu au o legătură directă cu constituirea comitetului de analiză", dar că Guvernul trebuie să gândeas