Reteaua germana OBI, parte a grupului Tengelmann, care a intrat pe piata locala de bricolaj in toamna lui 2008, isi propune sa deschida cate trei magazine in fiecare an, pana cand va ajunge la 20 de locatii in Romania.
“Ne mentinem dorinta de a ajunge la 20 de magazine pe piata locala, chiar daca mai tarziu decat ne gandisem in 2007, inainte de aparitia crizei. Estimarea mea este ca vom reusi sa deschidem trei magazine in fiecare an, pana cand vom ajunge sa avem prezenta dorita”, spune Dieter Messner, membru in boardul international al OBI.
Retailerul de bricolaj detine in prezent cinci magazine pe piata locala, care au suportat investitii totale de 25 mil. euro, si intentioneaza sa mai deschida inca doua locatii pana la sfarsitul anului, in Sibiu si Bucuresti.
Ultimul magazin OBI, care se deschide oficial astazi, este localizat in Ploiesti, intr-un parc de retail in care mai este prezent si un hipermarket Real, inaugurat anul trecut.
Locatia din Ploiesti, care dispune de un spatiu de vanzare de circa 8.500 de metri patrati (mp), numara circa 120. In total, retailerul de bricolaj va investi 15 mil. euro in cele trei magazine planificate pentru 2010, in conditiile in care investitia medie intr-o unitate se ridica la 5 mil. euro.
“Urmatorul magazin care va fi deschis anul acesta va fi cel din Sibiu, pentru ca apoi sa deschidem inca un magazin in Bucuresti. Deocamdata, nu dorim sa facem public locul in care va fi deschisa a doua locatie din Capitala”, afirma Romano Quinzi, country manager OBI Romania.
In conditiile in care retailerul de bricolaj va deschide trei magazine anual, tinta de 20 de unitati ar putea fi atinsa la inceputul lui 2015, cand investitiile totale ale germanilor pe piata locala vor atinge 100 mil. euro. Printre orasele pe care OBI le are in vedere pentru deschiderile urmatoare de magazine, compania se va orienta,