Albalact Alba Iulia (ALBZ), producatorul marcilor de lactate Zuzu si Fulga, a inregistrat in primul trimestru al acestui an o cifra de afaceri de 64,4 mil. lei (circa 15,7 mil. euro), in crestere cu 4,4% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
In aceeasi perioada, Albalact a realizat un profit de 4,6 mil. lei (1,1 mil. euro), dublu fata de cel obtinut in primul trimestru al anului 2009. La finalul primului trimestru al anului 2009, afacerile Albalact cresteau cu 33%, iar profitul inregistra, de asemenea, dublare.
"Pentru anul acesta, compania Albalact bugeteaza o crestere de 10% a afacerilor, dar o profitabilitate mult mai buna. Si 2010 va fi un an greu pentru intreaga economie, inclusiv pentru industria lactatelor, care va stagna la nivelul de anul trecut", a declarat Raul Ciurtin, presedintele si directorul general al Albalact, adaugand ca piata lactatelor a stagnat si in primul trimestru al acestui an.
Albalact a finalizat anul 2009 cu o cifra de afaceri de 225,9 mil. lei (53,3 mil. euro), in crestere cu 18,5% in lei si cu 3% in euro fata de rezultatele obtinute in 2008, de 190,5 mil. lei (51,7 mil. euro). Profitul net al producatorului de lactate din Alba Iulia a fost anul trecut de 2,6 mil. lei (circa 600.000 de euro), fata de 600.000 de lei (164.000 de euro) in 2008.
"Nu vom asista la schimbari esentiale in comportamentul consumatorilor (anul acesta - n. red.), acestia indreptandu-se in general tot catre produsele de baza. In aceste conditii preferam sa avem o crestere mai mica a cifrei de afaceri, dar sa mizam pe un profit mai bun", a completat Ciurtin.
Albalact, companie tranzactionata pe Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul ALBZ, este cel mai mare producator independent de lactate cu actionariat roman, actionarii companiei fiind Petru Ciurtin (31,7%), Raul Ciurtin (14,9%), fondul de investitii cipriot RC2 (25,4%) si