Bogdan Florea, seful marcii Volkswagen autoturisme in cadrul Porsche Romania - importatorul marcilor grupului german, se asteapta la o crestere a comenzilor la nivelul lunii aprilie, pe fondul programului "Rabla", demarat in ultima saptamana din februarie.
"Aprilie a fost pentru noi aproximativ la acelasi nivel cu martie din punctul de vedere al livrarilor, in timp ce comenzile au urcat cu 10% comparativ cu luna anterioara", a spus Florea, care a preluat functia de brand manager Volkswagen autoturisme la 1 aprilie, anterior ocupand pozitia de area sales manager pentru Volkswagen in cadrul Porsche Romania.
Vanzarile Volkswagen pe piata locala au inregistrat in primul trimestru al acestui an un declin de 47%, la aproape 1.400 de masini. La nivelul lunii martie, declinul vanzarilor a incetinit la 14%, la un nivel de 660 de unitati.
Volkswagen a fost in 2008 cea mai bine vanduta marca de import, cu o cota de piata de 7,4%, in timp ce anul trecut a ocupat pozitia secunda in topul vanzarilor de masini din import, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), fiind depasita de Hyundai, marca ale carei masini vandute se regasesc insa numai in proportie de 50% in inmatricularile auto din 2009.
In ceea ce priveste evolutia retelei de dealeri a Volkswagen, planurile de extindere sunt legate de evolutia pietei auto locale. Pe de alta parte, in conditiile in care Volkswagen este cea mai importata marca atunci cand vine vorba de second-hand, importanta serviceului a crescut acum de la 30 la 50% din totalul businessului unui dealer.
"La dealeri, ponderea service-ului si serviciilor aftersales a ajuns in prezent la 50% din business, aproape la egalitate cu vanzarile de masini. Inainte partea de vanzari de masini noi avea o pondere spre 70%, iar acum a ajuns la 50%, si in anumite cazuri chiar sub 50%", a spus se