Sibienii nu pot zbura de pe Aeroportul Sibiu în alte ţări decât cele din spaţiul Schengen pentru că recepţia lucrărilor la terminal nu s-a încheiat. Aeroportul Sibiu a fost modernizat în urma unui parteneriat extrem de costisitor între Consiliul Local şi cel Judeţean. Calitatea lucrărilor lasă însă de dorit. De abia finalizat, terminalul are deja mai multe fisuri, care trebuie remediate. Iar pentru că aceste lucrări mai durează, aeroportul nu poate depune actele necesare pentru avizarea zborurilor în spaţiul extraSchengen. "Documentele sunt pregătite din octombrie 2009, dar nu au fost trimise la Ministerul Transporturilor întrucât recepţia finală a terminalului nu a fost finalizată. Şi pentru că expertul propune unele lucrări, am încercat să prindem partea finală a acestora. Oricum, nu suntem deloc în întârziere pentru că avem opt luni în care putem să cerem această expertiză, dar şi acum documentele sunt pe masă", a declarat directorul Aeroportului Sibiu, Augustin Sava.
Şanse pentru Cluj şi Sibiu
Ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, a declarat, acum două săptămâni, la Păltiniş, că aeroporturile din Sibiu şi Cluj îndeplinesc condiţiile impuse de integrarea în spaţiul Schengen şi le-a recomandat autorităţilor să ceară autorizare pentru efectuarea de transporturi extra-Schengen.
Primarul Sibiului s-a declarat foarte dezamăgit de modul în care s-au finalizat lucrările la aeroport. „Se pare că nu suntem capabili să construim cum trebuie. Ne lipsesc cel mai mult specialiştii în criterii de calitate", spune Klaus Iohannis. Zeci de fisuri au apărut în pardoseala şi în plafonul terminalului Aeroportului din Sibiu, deşi construcţia acestuia a fost finalizată abia în anul 2008, după o investiţie de aproape 70 de milioane de lei.
Pistă pentru aeronave mari
Lucrările de modernizare a Aeroportului Sibiu au început în anul