Mai mulţi bucureşteni acuză Romtelecom că le-a încheiat o poliţă de asigurare a casei fără a le solicita acordul. Sursa: Adi Pîclişan
„Împreună cu ultima factură de la Romtelecom am primit şi o asigurare a locuinţei, încheiată la ASTRA. Însă aceasta a fost făcută fără voia mea. Ca s-o anulez, trebuie să mă duc la un magazin Romtelecom şi să fac cerere în zece zile de la data primirii facturii, altfel se consideră că sunt de acord. Este un abuz din partea Romtelecom, care îşi permite să dea datele personale altei firme”, consideră Elena, una dintre abonatele care a primit oferta.
Şi Mariana Ilie e nemulţumită de faptul că nu a fost întrebată dacă-şi doreşte această asigurare. „Nici nu am văzut în plic această poliţă, am crezut că este o reclamă”, spune Mariana Ilie.
„Acţionăm conform legii”
Reprezentanţii Romtelecom afirmă că au făcut această ofertă având în vedere faptul că, în curând, acest tip de asigurare va deveni obligatoriu pentru toţi proprietarii de locuinţe.
„Clienţii au posibilitatea de a beneficia gratuit de o poliţă de asigurare pentru trei luni şi, în cazul în care optează pentru prelungirea acesteia, de o reducere de 50% a preţului asigurării pe un an. Acţionăm conform prevederilor legale în vigoare în materie de protecţia datelor personale ale clienţilor”, susţine Cristina Popescu, ofiţer de presă al Romtelecom, care adaugă că, în cazul în care un client nu este de acord să beneficieze de această asigurare, poate cere anularea poliţei prezentându-se la orice magazin Romtelecom sau apelând 1930 (gratuit din reţeaua Romtelecom) în 10 zile de la data facturării, înscrisă pe prima pagină.
Posibilă practică înşelătoare
Reprezentanţii Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor (APC) spun că oferta Romtelecom ar putea fi considerată o practică comercială înşelătoare.