Compania ungara Malev, unul dintre primii cinci operatori aerieni de linie regulata din Romania, a transportat 30.000 de pasageri in primele trei luni ale anului acesta pe ruta Bucuresti-Budapesta, mai mult cu 4% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. "Gradul de incarcare al aeronavelor a fost de aproape 50% in trimestrul unu, mai mult cu 2% fata de perioada similara a anului trecut. Rezultatele noastre au fost mai bune in primele luni ale anului acesta", a spus Adam Hegedus, head of corporate communications al companiei aeriene Malev.
Operatorul ungar are patru zboruri zilnice pe ruta Bucuresti-Budapesta, doua zboruri pe zi pe Cluj-Napoca- Budapesta si cate un zbor zilnic pe Targu-Mures- Budapesta. Compania a renuntat la zborurile de pe destinatiile Timisoara si Iasi din cauza ca nu erau profitabile. Hegedus nu a precizat cati pasageri au fost transportati pe toate aceste rute.
Incasarile Malev in primul trimestru s-ar putea situa in jur de 3,6 mil. euro pe ruta Bucuresti-Budapesta, potrivit estimarilor ZF care iau in calcul numarul de pasageri anuntat de companie si un pret mediu de 120 de euro pe bilet.
Malev este a doua companie aeriana de linie care isi face publice rezultatele pe primul trimestru al anului acesta, dupa cea de stat Tarom. Si datele Tarom aratau o crestere a traficului in primele trei luni ale anului, compania transportand cu 26% mai multi pasageri, pana la 415.000 persoane, nivel aproape similar cu cel din trimestrul unu al anului 2008.
Jucatorul aerian ungar estima anul trecut ca detine o cota de piata de 5% in Romania, concurand cu companiile Tarom, Lufthansa, Austrian Airlines si Carpatair si alti operatori de linie regulata, dar si cu operatorii low-cost Blue Air si Wizz Air.
Oficialii Malev nu au oferit date legate de cifra de afaceri inregistrata pe piata romaneasca anul trecut, insa, potrivit calc