Vânzările Praktiker în România au scăzut cu 18,8% în primul trimestru, la 36,6 milioane de euro, în pofida impactului favorabil al aprecierii leului faţă de euro comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, a anunţat, joi, retailerul german de bricolaj. În termeni comparabili, declinul vânzărilor în euro a fost de 20,6%. Calculate în lei, vânzările Praktiker au scăzut cu 21,6% în primul trimestru, respectiv cu 23,5% în termeni comparabili. Praktiker avea în România 2
Vânzările Praktiker în România au scăzut cu 18,8% în primul trimestru, la 36,6 milioane de euro, în pofida impactului favorabil al aprecierii leului faţă de euro comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, a anunţat, joi, retailerul german de bricolaj.
În termeni comparabili, declinul vânzărilor în euro a fost de 20,6%. Calculate în lei, vânzările Praktiker au scăzut cu 21,6% în primul trimestru, respectiv cu 23,5% în termeni comparabili. Praktiker avea în România 26 de magazine la finele lunii martie, la fel ca la sfârşitul anului trecut.
Divizia internaţională a Praktiker, care include şi operaţiunile din România, a înregistrat un declin de 6,9% al vânzărilor, la 192 milioane de euro. Divizia internaţională a retailerului operează 105 magazine în România, Grecia, Polonia, Ungaria,Turcia, Bulgaria, Ucraina şi Albania.
„Grupul a beneficiat de evoluţia cursului de schimb în primele trei luni din 2010 în ţările din afara zonei euro în care operează. Zlotul polonez, lira turcească, leul şi forintul ungar s-au apreciat faţă de primele trei luni din 2009”, se arată în raportul financiar al Praktiker.
La nivel de grup, vânzările au scăzut cu 6%, la 747,9 milioane de euro, de la 795,6 milioane de euro în ianuarie-martie 2009.
Pierderile retailerului au crescut cu 2%, la 37,5 milioane de euro, de la 36,8 milioane de euro în primele trei luni ale anului precedent.