Toţi marii producători auto au lansat în ultimii ani prototipuri pentru maşini electrice. Provocarea cea mai mare este extinderea unor serii exclusiviste la proporţii de masă, iar bătălia e pe cale să fie câştigată în ţări precum Israel sau China.
Guvernul Boc a anunţat alcătuirea unui comitet interministerial care să coordoneze proiectele de cercetare pentru fabricarea automobilului electric în România. Oficiali din ministerul Economiei, Transporturilor, Finanţelor, Mediului ca şi de la Autoritatea Naţională pentru Cercetare ştiinţifică vor coordona „proiectele de cercetare" în materie.
„Cei doi producători auto din România, Renault şi Ford, sunt pionierii cercetării din zona automobilului electric şi cred că este o mare oportunitate pentru România ideea de a încerca să dezvoltăm şi să încurajăm utilizarea automobilului electric pe teritoriul României", a declarat ieri ministrul Economiei, Adriean Videanu, după şedinţa de Guvern.
Fabricarea maşinilor electrice se află deocamdată la nivel mondial numai la stadiul unor serii restrânse, adică maşini de colecţie, foarte scumpe. După cum a explicat pentru România liberă, liderul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, Marius Carp, toţi marii producători auto au lansat prototipuri ale unor maşini electrice fie că e vorba de Renault, de Mercedes-Benz, de BMW, de Fiat sau de Peugeot Citroen. Necazul este că fiind foarte scumpe şi cu câteva probleme de exploatare nerezolvate încă, maşinile electrice sunt încă departe de a putea deveni maşini de masă, adică maşini sub 20.000 de euro, maşini pe care familiile cu venit mediu din Europa sau Statele Unite să şi le poată permite fără mari eforturi.
În afară de preţ, prima problemă este că bateriile maşinilor electrice actuale sunt foarte grele, până la 280 de kilograme, şi sunt nesigure pentru că prezintă risc de electrocu