O mare parte dintre angajatori, chiar daca cunosc importanta utilizarii echipamentelor de protectie de catre angajati, nu acorda o deosebita importanta acestui aspect, in special la nouatile care apar in domeniu.
La aceasta concluzie a ajuns managerul societatii Nakita din Targu-Mures. “Din pacate angajatorii nu prea apeleaza la ajutorul firmelor care ofera consultanta si nu stiu noutatile care apar in domeniu, produsele noi. Se multumesc cu ce au cumparat in anii precedenti, nu-i intereseaza produse noi, calitativ mai bune sau poate chiar mai economice”, a precizat Alin Cuesdeanu, manager Nakita. Acesta recomanda angajatorilor sa-si trimita angajatii la cursuri de specializare, la protectia muncii, sa ia legatura cu firmele de consultanta pentru a le cere sprijinul, ajutorul in alegerea celui mai bun produs.
O mare parte din bolile profesionale sunt determinate ca urmare a expunerii la sunete. “O mare problema este ca pierderea auzului nu provoaca nici dureri, nici traume vizibile si de obicei se descopera cand este prea tarziu. Dar poate fi prevenita suta la suta”, a precizat managerul Nakita. Normele europene prevad tabela limita de 85 de decibeli. Intre 80-85 de decibeli, angajatorul trebuie sa acorde, facultativ, angajatilor, echipamente de protectie pentru expunerea la sunete. Peste nivelul de 85 de decibeli utilizarea echipamentelor de protectie auditiva devine obligatorie. Managerul Nakita este de parere ca, ideal ar fi ca angajatorii sau angajatii sa aiba o protectie intre 75-80 de decibeli.
Echipamentele de protectie utilizate in aceste situatii sunt antifoanele, care pot fi interne, de unica folosinta si reutilizabile si antifoane externe, dar pentru alegerea lor este necesara parerea unor experti. “Ideal este consultarea unei firme care se ocupa cu evaluarea riscului in alegerea antifoanelor”, recomanda Alin Cuesdeanu.