Companiile care extrag petrol în Marea Neagră folosesc platformele petroliere şi navele de asistenţă construite de specialişti străini pe şantierul GSP. Sursa: Feri Predescu
În Portul Constanţa Sud- Agigea, departe de privirile curioşilor, funcţionează la foc continuu, un şantier naval nou, care se întinde pe 4 hectare, unde se construiesc platforme petroliere şi nave tehnice care deservesc platformele de foraj marin şi de exploatare din Marea Neagră.
Este vorba despre şantierul companiei Grup Servicii Petroliere (GSP), deţinută de omul de afaceri Gabriel Comănescu, aflat pe locul 9 anul trecut în Top 300 Capital, cu o avere estimată la 700-750 de milioane de euro.
300 de marinari români
GSP a câştigat anul trecut un contract de 269 de milioane de euro cu compania rusească Gazprom, pentru proiectul „Olympia“ din platoul continental rusesc al Mării Negre. Este vorba despre amplasarea a 160 de kilometri de conducte submarine pentru transportul gazelor naturale din Portul Novorosisk la Soci.
Două barje, adevărate uzine plutitoare, şi şase nave de asistenţă, peste 1.000 de specialişti în construcţii petroliere submarine şi peste 300 de marinari români muncesc deja pentru amplasarea conductei care va lega magistrala transsiberiană a Gazprom, prin Marea Neagră, de Portul Soci. „Credem că proiectul va fi finalizat cel târziu la jumătatea lunii iunie, dacă vremea va ţine cu noi“, spune Radu Petrescu, purtător de cuvânt al companiei GSP.
În furnicarul de oameni de pe şantierul de la Constanţa Sud Agigea, fiecare ştie foarte bine ce are de făcut, iar muncitorii sunt supravegheaţi de specialişti din SUA şi Australia, care au lucrat pe platformele petroliere din Orientul Mijlociu, Nigeria, Marea Nordului sau Golful Mexic.
Contracte cu firme din Turcia şi Bulgaria
Flotei GSP din apele r