Majoritatea autobuzelor societăţilor de transport din judeţ sunt vechi de mai bine de 25 de ani.Clienţii care apelează la serviciile acestor operatori, iarna îngheaţă de frig, iar vara suportă cu greu căldura, praful şi mizeria.
Autobuzele Roman Diesel, Ikarus şi MAN sunt vechi de peste 25 de ani şi, în mod normal, ar trebui scoase din uz.
Poluarea este peste limita permisă în ţările UE şi, cu toate acestea, firmele de transport care au câştigat licenţele pe traseele din judeţul Vrancea deţin aceste "crematorii pe roţi", autobuzele oferind condiţii execrabile călătorilor navetişti şi nu numai.
Iarna, frig. Vara, cald
În timpul iernii aproape niciunul dintre aceste autovehicule nu are instalaţie de încălzire, lucru care face ca navetiştii să moară de frig în timpul călătoriei. Mai mult decât atât, călătorii se plâng de faptul că în unele autobuze lipsesc banchetele, iar buretele de pe scaunele care au mai rămas ies de sub tapiţeria învechită.
Lipsesc cu desăvârşire şi dispozitivele parasolare, lucru care îi face pe călători se se bronzeze fără voie.
"Iarna nu poţi să stai de frig şi eşti obligat să stai înfofolit. Vara, pentru că drumurile sunt pline de praf, nu sunt deschise geamurile şi trapele autobuzului. Dacă urca un număr prea mare de persoane în autobuz, din cauza căldurii şi a mirosurilor înţepătoare, calătoria devine un adevărat coşmar", spune Marian Vasilache, navetist pe ruta Milcovelu-Focşani.
"Cu bani grei"
Directorul ARR, inginerul Titi Jugănaru recunoaşte că mai sunt trasee în judeţ în care ar putea fi introduse autovehicule mai noi: "În 2011 va fi o nouă licitaţie şi atunci cei cu autobuze mai vechi de 20 de ani o să piardă puncte importante. Din câte ştiu eu, în Autogara Focşani mai sunt doar câteva autovehicule vechi de dinainte de 1989. Cei care sunt pe traseele din V