Urmaşul Matizului este chiar sprinţar până la 60 km/h şi pleacă printre primii de la stop. Temperamental, predispus să se bată la concertele rock şi să se ia la întrecere cu oricine, Chevrolet Spark e cunoscut de copiii noştri sub numele de SkidZ, Autobotul în vârstă de 4 milioane de ani din filmul „Transformers".
Totuşi, dacă personajul din benzile desenate nu e prea manierat şi are tendinţa de a se transforma într-o jumătate de maşină de îngheţată, autoturismul real are o destinaţie precisă: publicul urban care îşi doreşte un autovehicul mic, agil şi, totodată, încăpător.
Mai mare, mai spaţios, mai rapid. Acestea au fost coordonatele înmânate designerilor noului Chevrolet Spark. Iar noul Spark chiar aşa şi este: e mai lung cu 145 mm, mai lat cu 102 mm şi are un ampatament mai mare cu 30 de mm. Platforma folosită este complet diferită de cea a vechii generaţii, noul Spark fiind o rupere completă de tot ce ştiaţi despre Matiz.
Regele străduţelor
Cu o asemenea promovare şi cu un design extrem de agresiv, noul Spark trebuie să facă eforturi pentru a fi la înălţimea imaginii. În versiunea 1,2 litri 81 CP, chiar reuşeşte. Aceasta prinde suta în 12,1 secunde şi atinge o viteză maximă de 164 km/h. Suficient. Cu acest motor, inginerii GM au ştiut ce fac: până la 60 km/h maşina e sprinţară, iar motorul care urcă rapid în ture te îmbie să calci zdravăn pedala de acceleraţie. Rezultatul: pleci printre primii de la stop, ai un permanent control asupra motorului, iar stilul de condus este unul nebunesc, specific maşinilor mici reuşite.
Din acest motiv, Spark este perfect pentru oraş. O dată ce te-ai obişnuit cu cursa imprecisă a schimbătorului de viteze, te vei strecura prin trafic cu mare uşurinţă. Parcarea este o joacă de copii, iar manevrele din scurt sunt la ordinea zilei. Uimitor este şi trenul de rulare, cu suspensii care absorb instant