Distribuitorii de motounelte au fost anul trecut afectati de scaderea consumului, intarzierea platilor si devalorizarea leului, insa anul acesta pariaza pe o stabilizare a preturilor si pe o revenire pe crestere cu 10-15%, impulsionata de cererea pentru motounelte de gradina, din partea celor care si-au cumparat locuinte in ultimii ani. In plus, jucatorii cred ca anul acesta oamenii vor avea mai mult curaj pentru investitii.
Piata de motoferastraie este deja una matura, fara oscilatii mari de la an la an, insa cresterea de anul acesta poate veni din vanzarile de produse din gama de gradinarit (motocoase), care sunt mai noi pe piata locala.
In Romania sunt utilizate pana la 400.000 de motoferastraie, dintre care 15-20% sunt branduri no-name, iar 5-10% sunt produse piratate, potrivit datelor furnizate de compania Andreas Stihl Motounelte, subsidiara locala a grupului german Stihl. De altfel, motoferastraiele, sinele si lanturile au o pondere de 50% in totalul pietei, echivalentul a circa 35 mil. euro.
"Cele mai multe motoferastraie sunt achizitionate de clientii individuali, sectorul profesional avand o pondere foarte mica in total. In plus, majoritatea prefera sa le achizitioneze direct, pentru ca inchirierea nu este foarte populara", spune Ioan Mezei, directorul general al Andreas Stihl Motounelte. Compania are o cota de piata de circa 35%, avand in vedere ca circa 150.000 de motoferastraie de pe piata sunt Stihl, potrivit companiei.
Piata de motounelte a scazut anul trecut cu 15%, pana la 65-70 mil. euro, insa anul acesta ar putea reveni pe plus cu 10-15%, impulsionata de vanzarile de motounelte de gradina.
Scadere de 15%. Andreas Stihl Motounelte estimeaza pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri de 15%, pana la 87 mil. lei (circa 21 mil. euro), bazata pe revenirea cresterii de la clientii individuali, care au stat anul tr