Este o afacere de 2 miliarde de euro, reprezinta visul oricarui marketer, iar restaurantele de lux incheie orice festin cu o ceasca din cafeaua brandului. Nespresso s-a indepartat de imaginea de masa a grupului-mama si a reusit sa devina primul brand de cafea care simbolizeaza statutul social.
El Bulli si The Fat Duck s-au luptat mult timp pentru suprematia in topul celor mai bune restaurante din lume. Totusi, oricat de mare ar fi concurenta, au un lucru in comun - cafeaua Nespresso.
Dupa meniul cu 30 de creatii diferite de la cel mai bun restaurant din lume, El Bulli, cei 180 de alesi (in fiecare an se depun 2 milioane de cereri pentru o masa acolo) incheie festinul cu un espresso de la Nespresso. Dupa acelasi tipic se desfasoara si mesele gourmet de la inaltime, cafeaua Nespresso energizand pasagerii de la business si First Class care zboara cu Swiss Airlines, British Airways sau Lufthansa.
Nespresso, sustinut si de puterea celui mai mare grup alimentar din lume, a reusit sa starneasca in ultimii ani o revolutie pe piata cafelei, asemanatoare cu ceea ce a facut Starbucks, dar la un alt nivel si pentru un segment premium.
Ideea de la care a pornit a fost simpla - compania a sesizat nevoia consumatorilor pentru un espresso autentic home made si a regandit total espresorul profesional. Daca pe vremuri pentru a avea o cafea ca in Italia era nevoie de o masinarie de dimensiunea unui Mini, Nespresso a lansat pe piata espresoare de dimensiuni reduse, cu design fashion (a castigat premiul red dot pentru design). Nu in ultimul rand, a inteles cultul pentru un espresso bun si a concentrat, intr-o simpla capsula, o cantitate suficienta pentru o cafea autentica. Nu a neglijat nici calitatea cafelei, iar specialistii companiei elvetiene cutreiera lumea (Brazilia, Columbia, Costa-Rica, India sau Etiopia) in cautarea boabelor perfecte.
In plu