Dupa ce marile ca se demoda au ales sa-si asocieze nu mele cu artisti contemporani, iar mogulii lumii au investit milioane de euro pentru a sprijini arta, a venit si randul companiilor de bauturi alcoolice sa se marketeze prin intermediul creativitatii artistice.
La implinirea celor 150 de ani de existenta, brandul Campari a sarbatorit printr-o reinterpretare artistica a etichetelor sale si prin deschiderea unei galerii de arta, Galleria Campari.
Campari a ales 3 artisti contemporani de renume pentru a redesena etichetele de pe sticlele sale. Grupul de artisti brazilieni avaf, Tobias Rehberger si Vanessa Beecroft au fost selectati de curatorul Caroline Corbetta pentru a face parte din Campari Art Label Project, proiectul care isi propune sa confirme legatura dintre brandul Cam pari si arta.
Assume Vivid Astro Focus (avaf) a creat i ma ginea unei femei puternice, o combinatie intre solista de jazz Nina Simone si regina egipteana Nefertiti: "Ne-am dorit sa imbogatim lumea femeii Campari" - au explicat cei de la avaf - "sa cream o zeita, un icon".
Vanessa Beecroft a redat lumea Campari focusandu-se pe imaginea femeii constiente de vocatia sa artistica si folosind prototipuri de femei pentru a-si proiecta propria imagine. Si-a imaginat o femeie goala, cu parul rosu si lung, care tine un pahar de Campari in mana.
Cel de-al treilea artist, germanul Tobias Rehberger a folosit arta digitala pentru a construi identitatea Campari in jurul conceptului de "potiune magica", in spiritul culorilor vii intalnite in operele sale. Sticlele Campari cu eti chetele artistice sunt puse in vanzare, in editie limitata la nivel interna tional.
De altfel, Campari nu e la prima sa colaborare cu lumea artei. In urma cu cativa ani, pentru a se impune pe piata din Statele Unite, brandul a organizat o expozitie realizata de 25 dintre cei mai cunsocuti artisti din