Piaţa autohtonă de vinuri este în cădere liberă, ca volume de vânzare şi poziţionare de preţ, a declarat recent Marian Moise, directorul executiv al companiei producătoare de vin "Domeniile Ostrov". Domnia sa a spus că aprilie din acest an este cea mai proastă lună din vânzări pe care a întâlnit-o de-a lungul carierei, cu o scădere estimată la 30%, comparativ cu luna martie.
Reprezentantul "Domeniilor Ostrov" este de părere că preferinţele consumatorilor migrează spre preţurile economice, din cauza situaţiei economice, context în care producătorii trebuie să se adapteze şi să vândă vin de calitate la preţuri mici.
Cel mai ieftin vin marca "Domeniile Ostrov" costă aproximativ un euro în magazine.
În ciuda dificultăţilor la nivel de industrie, compania intenţionează să realizeze o serie de investiţii în acest an, pe partea de vinificaţie şi turism, propunându-şi profit zero în primii patru ani de activitate, a declarat Moise.
Astfel, este planificată pentru acest an o investiţie de peste 2 milioane de euro într-o nouă linie de îmbuteliere şi creşterea capacităţii de stocare. În plus, tot în 2010 vor fi reconvertite 300 de hectare de viţă de vie, printr-o investiţie de 5 milioane de euro. "S-a făcut defrişarea viei, urmează plantarea", a explicat Moise.
În ultimii 4 ani, compania a investit circa 20 mil euro în construirea unei fabrici noi (7 milioane de euro) şi modernizarea alteia vechi, în utilaje, sistemul de irigaţie (500.000 de euro) şi în reconversia viei, pentru a-şi pregăti intrarea pe piaţa vinului din acest an.
Capacitatea de îmbuteliere în noua fabrică va fi de 150.000 de sticle pe săpămână, iar capacitatea de stocare, de peste 12 milioane de litri până în 2011(în prezent, este de 8 milioane de litri).
Pentru 2010, compania ţinteşte o cifră de afaceri de 6 milioane de euro. În prezent, societatea vinde circa 150.000