"Dom'le, mi se pare fair. Eu nu as fi avut de unde sa iau in '94 trei milioane de dolari ca sa-mi fac propria companie." Asa raspunde Cristian Constantinescu, cel mai puternic manager din asigurari, intrebarii daca i se pare corect ca, dupa aproape doua decenii de munca, sa plece lasandu-le actionarilor un "cadou" care valoreaza 700 mil. euro. De la 1 mai Constantinescu, care a creat de la zero cea mai mare companie de asigurari, Allianz-Tiriac, va parasi pozitia de CEO, urmand sa fie inlocuit de indianul Rangam Bir, actualul regional chief business officer la Allianz New Europe.
Ne aflam la etajul cinci al unei cladiri de birouri din apropierea Pietei Romana. Cristian Constantinescu (60 de ani) isi aprinde o tigara, asezat intr-un fotoliu din biroul sau cat un apartament cu doua camere. Sunt ultimele zile pe care le petrece aici, de la 1 mai compania pe care a creat-o de la zero, Allianz-Tiriac, cea mai mare firma de asigurari, urmand sa aiba un nou CEO. Trage din tigara si isi incepe povestea: cum s-a intalnit cu Tiriac, de ce nu si-a facut propria companie si cum a reusit sa construiasca de la zero un gigant a carui valoare va trece de 1 mld. euro in cativa ani.
Constantinescu poate fi considerat un "patriarh" al asigurarilor, pentru ca a format o scoala, a dezvoltat piata asigurarilor si multi manageri care acum conduc alte companii. Principala lui abilitate sunt cunostintele tehnice despre asigurari, de multi ani el ocupa pozitia de presedinte al UNSAR (Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare). Este unul dintre putinele exemple de manageri care au construit businessuri solide bazandu-se pe cunostinte tehnice despre o anumita industrie. Constantinescu ilustreaza perfect zicala ca firmele ajung sa semene cu indivizii care le creeaza, deoarece businessul lui nu are in spate doar marketing, ci tehnici solide.
De unde a