Marile magazine se aşteaptă ca diseară şi mâine de dimineaţă să-şi majoreze vânzările cu până la 50% faţă de un weekend normal, bazându-se pe românii petrecăreţi care vor sărbători 1 Mai la iarbă verde, la grătar.
„Vânzările de 1 Mai se vor face diseară şi mâine dimineaţă. Oamenii nu cumpără decât carne de grătar, mici, bături alcoolice şi răcoritoare. Faţă de un weekend normal, vânzările cresc de la 20 până la 50%, în funcţie de amplasarea magazinului", a declarat, pentru „Adevărul", Sorin Minea, co-proprietarul lanţului de supermarketuri Angst. Minea deţine, în acelaşi timp, şi funcţia de preşedinte al Patronatului Romalimenta.
Potrivit analistului în retail Ciprian Moga, cele mai mari vânzări le înregistrează, în această perioadă, marile magazine amplasate la marginea oraşelor, deoarece cumpărătorii vor pleca direct la picnic. „Din hipermarketuri şi supermarketuri se cumpără absolut tot ce este necesar de 1 Mai: de la legume şi fructe, până la carne, pastă de mici, pâine, până la bere şi băuturi răcoritoare", ne-a declarat Ciprian Moga. Comparativ cu anul trecut, Moga nu se aşteaptă ca în acest an să asistăm la oscilaţii de vânzări. „Cred că vânzările vor fi cam la fel ca anul trecut", a punctat analistul. „Oricum, vânzările sunt fabuloase. De exemplu, anul trecut, un singur hipermarket spunea că a vândut două tone de mititei!", a exemplificat Ciprian Moga.
Minea se fereşte, deocamdată, să facă o comparaţie cu anul trecut. „Duminică seară vom şti, exact, cât am vândut de 1 Mai", a conchis preşedintele Angst.
Referitor la vânzările din această primăvară, Ciprian Moga spune că în luna aprilie, acestea au înregistrat un recul de până la 10% faţă de aceeaşi perioadă din 2009.
Fruntaşi la numărul de reaileri nou intraţi
România ocupă locul al doilea din 69 de ţări într-un clasament mondial realizat de compania de consulta