Grupul maghiar CIG, care a intrat recent pe piata romaneasca de asigurari de viata printr-o sucursala, vede o crestere a afacerilor in 2010 si anunta ca va lansa inca doua noi produse, un produs de tip unit-linked in lei si o asigurare de viata traditionala.
Zefir Castris, 43 de ani, directorul general al CIG Romania, estimeaza ca, in 2010, compania va vinde circa 5.000 de polite, la o prima medie estimata la nivelul de 400 de euro, de unde rezulta un nivel total al primelor brute subscrise, la finele acestui an, de 2 milioane de euro.
“Comparativ cu 2009, pentru anul acesta astept o crestere foarte mare pentru CIG Romania. Poate chiar mai mare de doua cifre, pentru ca anul 2009 a fost un an al cautarilor. In acelasi timp, odata cu schimbarile care au avut loc, lucrurile au inceput sa intre pe fagasul normal”, a comentat Zefir Castris (foto), care are o experienta de peste 10 ani in industria asigurarilor.
In 2009, compania a vandut pe piata romaneasca circa 290 de polite. “In primele 3 luni de zile am vandut peste 1.000 de polite, iar ceea ce se intampla in 2010, ca nivel al vanzarilor, este normal din punctul nostru de vedere. Daca nu functionam, ca toti ceilalti asiguratori, in contextul efectelor negative ale crizei mondiale, as fi spus ca vom vinde 7.000 de polite in 2010. Acesta este primul an de operatiuni complete, care va arata dimensiunea reala a operatiunilor CIG in Romania”, a mai declarat Castris.
Apoi, apreciaza seful subsidiarei locale a CIG, felul in care functioneaza piata asigurarilor de viata in prezent difera total de perioada similara a anului trecut, de aici si bugetarea usor conservatoare, care are in vedere vanzarea a doar 5.000 de polite in 2010. “Daca nu ar fi fost criza, ar fi fost normal sa vindem intre 7.000 si 9.000 de polite la dimensiunea fortei de vanzare si gradul nostru de intindere”, a detaliat Castris. @