Compania de Balet a Operei Naţionale Bucureşti a prezentat in premieră naţională "Seara Balanchine". O performanţă garantată de Trustul George Balanchine (New York), dar realizată de balerinii români, care au fost pregătiţi pentru acest spectacol de maestrul Paul Joseph Boos, desemnat de gruparea artistică mai sus menţionată să gireze montarea pe scena Operei Naţionale Bucureşti.
Alături de cele două lucrări semnate George Balanchine - Valse Fantaisie pe muzica lui Glinka şi Serenada de Ceaikovski -, publicul a mai putut aprecia in deschidere şi cea mai recentă creaţie a coregrafului Ioan Tugearu, intitulată Fuga. Marea fugă,pe muzică de J.S. Bach şi L. van Beethoven, colajul muzical fiind realizat de Alexandru Istrate.
Desfăşurat intr-o cronologie stilistică inversă, spectacolul a debutat cu o coregrafie plasată in zona dansului modern, pentru ca intoarcerea către stilul clasic să se realizeze in lucrările coregrafice ale celui ce avea să domine spiritual intreaga seară.
Pentru a porni evocarea acelei seri coregrafice deosebite - din păcate, raportat la peisajul stagiunii autohtone de gen - voi incepe prin a admira intregul. Pentru că spectacolul a reprezentat in totalitatea dimensiunilor sale vizuale şi estetice o ştachetă din nou ridicată, pe care de fiecare dată am dorit - fără succes, insă, până acum - să nu o revedem coborâtă. Pentru creaţia coregrafului Ioan Tugearu costumele au fost concepute de Adriana Urmuzescu, iar luminile de Cornel Vladu, pentru Valse Fantaisie - realizat după cea de-a doua versiune creată de Balanchine in 1967, pentru un balerin şi cinci partenere - costumele sunt concepute de Barbara Karinska iar luminile de Mark Stanley, iar pentru Serenada, prima creaţie a lui Balanchine după sosirea in Statele Unite, costumele sunt create de Barbara Karinska, iar luminile de David Grill.
Reprezentarea celor