Tot mai multe companii prezente pe piata locala fac primii pasi catre comunicarea prin retelele sociale precum Facebook, Twitter ori HI5. Desi specialistii in marketing vorbesc adesea despre aceasta promovare, se stiu prea putine despre ce aduce succesul in interactiunea cu consumatorul. Un lucru este insa sigur: online-ul vinde, dar companiile nu masoara intotdeauna rezultatele si uneori acest mod de promovare este utilizat doar pentru vizibilitate.
“Intre primele zece companii cu cea mai mare vizibilitate in social media nu exista o companie importanta locala”, a remarcat Marius Ghenea, presedintele grupului FiT Distribution, care detine magazinele online PCfun si ElectroFun, in cadrul conferintei
Pe primele locuri in clasament se afla Vodafone, Microsoft, LG, BCR si Orange.
De fapt, in topul celor mai vizibile braduri in retelele de socializare si pe bloguri predomina companiile multinationale, in special cele din zona de IT&C, singura prezenta locala fiind BitDefender, grup fondat in urma cu 20 de ani si detinut de sotii Florin si Mariuca Talpes.
De ce nu sunt insa mai multe companii locale vizibile in retelele sociale?
“Cei din multinationale beneficiaza de traininguri de la centru, nu este o problema de bani, ci de creativitate, curaj si deschidere mentala. Cei care nu sunt in social media nu vor sa dea cu ochii de consumator. Iar companiile care sunt in top sunt si primele care au facut pasi in online, nu doar in social media. Este vorba de IQ, iar ceea ce conteaza este inteligenta si deschiderea catre acest mediu", explica Victor Kapra, blogger si consultant pentru proiecte social media.
Cu toate acestea, companiile mai mici si care nu sunt din domeniul tehnologiei nu sunt foarte vizibile in online. Acest lucru se intampla si pentru ca in general este nevoie de cel putin o