- Comentariu - nr. 537 / 30 Aprilie, 2010 Am urmarit, in ultima vreme, cateva reclame ale unor mari magazine care ofereau produse la preturi "promotionale". Comparand preturile afisate in ultima vreme cu cele de acum un an sau chiar doi ani in urma am constat ca diferentele sunt cat se poate de mici la majoritatea produselor, reduceri substantiale inregistrandu-se la marfurile mai putin vandabile, ceea ce nu-i impiedica pe comercianti sa faca mult taraboi pe seama "ajutorarii" populatiei cu preturi mici, ceea ce nu este adevarat. Pe de alta parte, daca suntem atenti, in realitate, in ultimii ani, am asistat la o crestere permanenta a preturilor determinata de foarte multi factori, in primul rand, la noi, in Romania, de rapacitatea patronilor de magazine, cat si a intermediarilor, preturi care, la produse similare cu cele din tarile Uniunii Europene, la noi sunt nejustificat de mari. Este de ajuns sa mentionam, de pilda, ca marile lanturi de hipermarketuri au cele mai mari profituri anuale in Romania si nicidecum in tarile europene, in care salariile sunt cu mult peste ale noastre. Trageti singuri concluziile doar pe acest aspect si veti ajunge la concluzia ca in tara noastra fiecare face ce vrea, netinand seama de legi, care au ajuns, cu adevarat, sa fie valabile doar cand este vorba de omul de rand. Intre alte explicatii, de fiecare data, comerciantii gasesc o iesire motivand ca de vina ar fi, cica, pretul combustibililor. Si aici e vorba de o adevarata mafie a distribuitorilor de motorina si benzina, din moment ce, in urma cu doar vreo doi ani, pretul barilului pe piata mondiala era de circa 150-155 de dolari USA, ceea ce a "determinat" ca la noi litrul la pompa la motorina sa fie de 4,5 lei, in timp ce al benzinei a fost de 4,2 lei. In acest an, pretul barilului a ajuns, la un moment dat, si la 80 de dolari, pentru ca apoi sa creasca, situandu-se acum in juru