Marii producatori de bere, Ursus Breweries, Heineken Romania, Bergenbier si United Romanian Breweries Bereprod, estimeaza o crestere intre 8 si 10% a vanzarilor de bere in perioada Campionatului Mondial de Fotbal fata de o luna de vara in care nu are loc niciun eveniment fotbalistic.
Astfel, berarii asteapta in perioada 11 iunie - 11 iulie a acestui an sa vanda cumulat aproximativ 220 de milioane de litri de bere, respectiv 440 de milioane de sticle la 0,5 litri, vanzari care le vor aduce in conturi intre 170 si 190 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF.
"Anul acesta, Romania nefiind calificata la Campionatul Mondial de Fotbal, interesul si entuziasmul starnit de aceasta competitie in randul romanilor vor fi reduse. Totusi, un turneu final reprezinta un motiv de consum suplimentar. De regula, consumul de bere in timpul Campionatului Mondial creste cu 10% si este "starnit" de cheltuieli media si promotionale tematice mai mari cu 15-20%. In vremuri de criza insa, atat cheltuielile, cat si consumul ar putea fi mai limitate", a declarat Mihai Ghyka, directorul general al Bergenbier, companie cu afaceri anuale de 170 mil. euro, parte a grupului StarBev controlat de fondul de investitii CVC Capital Partners.
Brandul de bere Bergenbier, care genereaza jumatate din vanzarile locale ale companiei, a fost timp de zece ani sponsor principal al echipei nationale de fotbal. Dupa ce a pierdut insa acest contract la finalul anului 2008, producatorul a continuat sa investeasca in campanii de promovare care il au in prim-plan pe capitanul echipei nationale de fotbal, Cristi Chivu. In plus, anul acesta producatorul a creat pentru Bergenbier o editie speciala pentru care a schimbat culoarea ambalajelor in galben, culoare avuta in perioada in care a sponsorizat nationala de fotbal, si a repus in vanzare Bergenbier Q-pack, cu gatul in forma de minge.