La finalul anului trecut, societatea Remar SA Paşcani (simbol RMAR) a contabilizat un profit net de 3.805.128 lei, în scădere cu 65,34% faţă de valoarea consemnată la acest capitol în anul 2008. De asemenea, cifra de afaceri a companiei a totalizat 85.399.592 lei, cu 4,31% mai redusă faţă de nivelul de 89.252.097 lei realizat în anul 2008. Veniturile totale s-au diminuat cu 15,39%, până la valoarea de 109.817.501 lei, în timp ce cheltuielile totale au scăzut cu 10,64%, încadrându-se în suma de 104.596.883 lei. Din diferenţa celor doi indicatori a rezultat un profit brut de 5.220.618 lei, cu 58,99% mai mic decât cel consemnat la finele anului 2008.
La finalul anului trecut, societatea păşcăneană avea datorii curente, care trebuie plătite într-un interval de până la un an, în valoare de 86.732.562 lei, constând în credite pe termen scurt (26.729.168 lei, din care 21.000.776 lei împrumut euro BCR), datorii pe termen scurt către furnizorii de leasing (1.606.902 lei), obligaţii de plată către furnizori (29.036.605 lei) şi alte datorii, inclusiv datoriile fiscale (29.359.887 lei, din care 27.936.256 lei datorie către Grampet). La 31 decembrie 2009, compania avea restanţe la bugetul de stat neachitate în valoare de 366.803 lei. În cursul anului 2009, s-au virat la bugetul de stat obligaţii în valoare de 23.726.601 lei. Volumul total al împrumuturilor financiare cu scadenţa peste un an de zile contractate de societate era de 14.207.957 lei.
"La nivel naţional, industria feroviară se află în impas şi va fi aproape de declin fără o susţinere substanţială. Avem specialişti care pot dezvolta industria de acest gen, dar este nevoie de o bună coordonare a relaţiei dintre autorităţile de reglementare în domeniu şi furnizorii de produse specifice, pentru ca industria autohtonă să poată supravieţui. Industria feroviară din România depinde încă în mare măsură de comenzil