Zoom Maître Photographe
Eugen Ciocan s-a născut la 4 februarie 1963, în Bucureşti. A fost realizator TV, director de imagine, regizor, scenarist, copywriter, acum este maître photographe. Din filmografia sa amintim câteva titluri: „Încăpăţânata iluzie“, „Reportaj în Golania“, „Draculaland, „Mumele“, „Dolinska – colonia celor fără de acasă“, „Eclipsa de la capătul tunelului“. Între 1987 şi 1989 a fost fotograf şi asistent de imagine la Studioul Cinematografic Buftea. În 1992 şi 1993 a realizat filme de antropologie rurală. În 2003, a deţinut rubrica săptămânală „Ochiul tras de curent“, în „Adevărul Literar şi Artistic“. Până în 2007, cu mici întreruperi, a făcut parte din echipa mai multor televiziuni, ca producător şi realizator de documentare sau de scurtmetraje de ficţiune. Din 2002 este director şi fotograf al Studioului de fotografie FotoCabinet.
Aproape 50 de figuri cunoscute ale culturii româneşti (Horaţiu Mălăele, Maia Morgenstern, Victor Rebengiuc, Andrei Pleşu) au acceptat să facă parte dintr-un proiect comun al maestrului-fotograf Eugen Ciocan şi al Andreei Berecleanu, prin care se urmăreşte conştientizarea rolului Centrului Istoric al Bucureştiului, care se degradează văzând cu ochii de 20 de ani încoace. Prin expoziţia „Versus-Vedete pe ruinele Centrului Istoric“, care poate fi văzută şi pe www.fotocabinet.ro, se atrage atenţia că a venit timpul să nu se mai stea cu mâinile în sân. În interviul acordat revistei „Historia“, Maître Photographe Eugen Ciocan vorbeşte despre cât de tristă este situaţia Centrului Istoric, despre oaza de linişte de la FotoCabinet, despre vizitele sale la fotograf când avea 2-3 ani.
Problema în Centrul Istoric este aceea că, în afara teraselor şi a locantelor, nu prea ai unde să te refugiezi. Adică să te poţi aşeza undeva fără să trebuiască să plăteşti. Aşa că nu este chiar puţin dacă FotoCabinet va dev