De la prima vedere, e limpede că actuala generaţie Forester nu mai are prea multe în comun cu cea anterioară, cel puţin nu la capitolul rezervat designului.
Dacă modelul produs până în 2008 era un crossover arhetipal, generaţia care i-a succedat este categoric un SUV. Toate valorile celor trei dimensiuni au fost mărite, iar liniile maşinii sunt mai ascuţite, ceea ce a condus la apariţia unui aspect mai fioros.
La impresia agresivă contribuie şi păstrarea tradiţionalei guri de admisie de pe capotă, în vreme ce grila frontală şi farurile au fost redesenate în ton cu noile tendinţe ale maşinii. Totodată, actualul Forester are portiere cu rame la geamuri, renunţându-se la ceea ce era una dintre caracteristicile predecesorului său. Bine sau rău? Părerile sunt împărţite. În timp ce unii acuză Subaru că a regândit Forester într-un avânt de globalizare, alţii consideră evoluţia drept una firească.
Diferenţele sunt vizibile şi la interior. Datorită faptului că Forester a crescut la propriu, confortul şi spaţiul au fost sensibil îmbunătăţite. La fel şi calitatea materialelor. Important, poziţia la volan este foarte confortabilă indiferent de individ, volanul fiind reglabil atât pe înălţime, cât şi în adâncime. Instrumentele de bord sunt formate din trei cadrane albastre rotunde şi cromate, iluminate în permanenţă, pentru ca spaţiile de depozitare să se regăsească la nivelul consolei centrale, unde există o cotieră glisantă foarte comodă.
Dotările sunt cele fireşti în această clasă, adică aer condiţionat, comenzi pe volan, sistem audio compatibil MP3 etc.
Dincolo de designul exterior mai mult sau mai puţin controversat (care mie personal îmi place mai mult decât cel anterior), unul dintre marile atuuri ale lui Forester este motorul Boxer Diesel. Aşezată iniţial pe Outback şi Legacy, tehnologia Boxer a ajuns apoi şi pe