Mani Gyenes, Marcel Butuza şi Alex Gârbacea participă până în 7 mai, în Tunisia, la a doua etapă din Campionatul Mondial de rally-raid. Considerat a fi unul dintre cele mai puternice dintre cele private, team-ul braşovean revine în competiţie după o absenţă de circa şase luni.
Trei români şi o echipă, Vectra Racing, s-au aventurat în aceste zile pe traseele din Tunisia, la Rallye Oilibya. Victorios în octombrie 2009, la clasa Producţie, în Raliul Marocului, Mani Gyenes este unul dintre temerari. Şi, totodată, cel mai titrat dintre ei, sătmăreanul reuşind ca în 2007 să devină cel mai bine clasat pilot din ţara noastră în raliul-raid Dakar - locul 9 la debutanţi şi 47 în ierarhia generală la moto.
Rezultatele obţinute de Mani, în anii trecuţi, îl includ pe acesta printre favoriţi, el vizând o clasare între primii 15. El a depăşit problemele de sănătate pe care le-a acuzat în urmă cu mai bine de un an, când o accidentare l-a forţat să abandoneze pe când participa la dura întrecere din Argentina şi Chile. Alături de Gyenes în raliul Tunisiei vor participa omul de afaceri Marcel Butuza, cel care susţine de altfel Racing Vectra Team, şi Alex Gârbacea, un alt reprezentant talentat şi pasionat al noului val de raideri din ţara noastră.
65% din traseu se află în deşert
Pe lângă participarea propriu-zisă, echipa braşoveană va oferi asistenţă tehnică unui echipaj din România înscris în întrecerea auto. Acesta este format din Eugen Banciu şi Günter Graef, cunoscuţi celor care urmăresc competiţiile de raliuri pe şosea.
Contând ca a doua etapă în Cupa Mondială FIA şi FIM 2010, Raliul Oilibya şi-a schimbat formatul faţă de anii trecuţi. Programat în totalitate în Tunisia, acesta are un traseu mai scurt (1.848 de kilometri, din care 1.331 de probe speciale), dar mai variat. În plus, 65% din parcurs se află în zone cu nisip, ceea ce va ridica mari problem