Lunar, aproape 120.000 de persoane circulă cu tramvaiul, iar încasările de la bilete au transformat Eltrans într-o societate profitabilă.
Peste 3.000 de persoane circulă zilnic cu tramvaiele din municipiu. La orele de vârf, vagoanele sunt supraaglomerate, iar în staţii sunt mereu cozi uriaşe. Că acest mijloc de transport în comun este cel mai rentabil o arată şi statisticile Eltrans. Numai în ultima lună, au fost vândute peste 100.000 de bilete şi peste 2.000 de abanomamente, în uşoară creştere faţă de anul trecut. La acestea se adaugă 11.000 de abonamente gratuite oferite elevilor şi pensionarilor.
80% din populaţie circulă cu tramvaiul
Un calcul simplu arată că 80% din populaţia Botoşaniului apelează la acest mijloc de transport. „Mă costă 1.5 lei ca să ajungă în zona industrială a oraşului sau în orice altă zonă. Cu un taximetru mă costă de cel puţin opt ori mai mult. Dacă circuli zi de zi, se simte la buzunar“, a spus Violeta Oniciuc, agent economic.
Scumpirea carburanţilor cu şapte procente de la începutul acestui an i-a făcut până şi pe cei mai înfocaţi şoferi să tragă maşinile pe dreapta şi să apeleze la mijloacele de transport în comun.
„Un litru de benzină costă mai mult de un euro. Ca să mă mişc prin oraş trebuie să alimentez măcar de 50 de lei la două zile. E cheltuială prea mare. Aşa că scot maşina doar pentru urgenţe şi în vacanţe“, a spus Georgian Buliga, inginer IT. Pentru alţii însă şantierele deschise pe principalele artere din oraş reprezintă un motiv suficient ca să nu-şi scoată maşinile din garaj.
Încasări de 150.000 de lei
„Nu se poate circula prin oraş. Peste tot se lucrează. De două luni merg cu tramvaiul şi e mult mai bine. Fac economie şi nici nu mă enervez“, a spus Mihai Chihaia, agent de vânzări.
Astfel, Eltras a devenit una dintre cele mai profitabile afaceri ale Pri