Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat că va solicita reprezentanţilor Fondului Monetar Internaţional (FMI) alocarea a 0,4- 0,5% din PIB pentru investiţii mari în infrastructură. Sursa: Agerpres
Banii ar trebui să acopere necesarul de finanţare a proiectelor deja începute. Astfel, cele trei tronsoane din Autostrada Soarelui vor putea fi date în folosinţă până în mai - iunie 2011.
Radu Berceanu spune că ţara noastră îşi permite să aibă un deficit bugetar mai mare, dacă va face investiţii. În caz contrar, consideră Berceanu, citat de Agerpres, dacă România doar va „tăia cheltuielile de peste tot”, şansele ca economia să scadă şi anul acesta cresc.
„Ministerul Finanţelor ar trebui nu numai să ne spună de unde să tăiem şi ar trebui să colecteze taxele existente până la un nivel cât mai apropiat de sută la sută şi abia atunci am putea vorbi despre introducerea unor taxe noi”, a declarat ministrul Transporturilor, citat de Agerpres.
Radu Berceanu spune că nu este de acord cu eliminarea cotei unice şi că, la nivelul Guvernului, nici măcar nu s-a discutat despre o măsură de acest gen. În plus, a mai precizat ministrul, există fondurile necesare realizării investiţiilor, însă orice cheltuială va însemna creşterea deficitului bugetar şi, implicit, nerespectarea condiţiilor impuse în acordul cu FMI.
Nici accesarea fondurilor europene nu este o soluţie la îndemână, deoarece nu se poate asigura prefinanţarea, mai spune Berceanu. Totodată, finanţarea de două miliarde de euro de la Banca Europeană de Investiţii nu poate fi folosită, din cauza constrângerilor bugetare.
Sarkozy, un exemplu pozitiv
În sprijinul declaraţiilor sale, ministrul Berceanu a dat exemplul Franţei, care are un grad de îndatorare de 90%, dar a depăşit recesiunea. Deficitul bugetar s-a plasat la 9% anul trecut, iar pentru