Pe 1 mai a debutat Expoziţia universală de la Shanghai, la care România participă cu un pavilion naţional în formă de măr vitrat. Timp de şase luni, toţi participanţii la această olimpiadă economică a naţiunilor urmăresc câştigarea de contracte comerciale cu parteneri chinezi. Interviu FP România, mai ales pe acest subiect, cu Ferdinand Nagy, comisarul general al României pentru Expoziţii Mondiale.
Vezi şi:
Filmul evenimentelor de la ExpoShanghai 2010, pe blogul FP:PM
FP România: Ce conotaţie a mărului verde putem spune că ar reprezenta România?
Ferdinand Nagy: Este cel mai popular fruct din România, reprezintă prosperitate, regenerare, sănătate şi până la urmă, sfera este o formă perfectă. Iar pavilionul în sine, forma mărului, simbolizează dorinţa noastră de a încerca să dezvoltăm oraşe care se bazează pe dezvoltare sustenabilă în strânsă legătură cu protecţia naturii şi crearea unui ambient cât mai plăcut locuitorilor lor.
Dacă Expo Shanghai 2010 ar fi comparată cu Jocurile Olimpice, ce „medalii” sunt vizate prin participare?
În general nu se prea acordă medalii. Noi sperăm ca pavilionul să fie remarcat de către organizatori şi de către vizitatori în mod special. În cele din urmă, pentru noi cea mai valoroasă medalie este aprecierea vizitatorilor.
În ce vor consta întâlnirile economice organizate la pavilionul României?
Împreună cu Ministerul Economiei şi Comerţului vor fi organizate o serie de manifestări economice pe diverse tipuri de activitate, inclusiv mini-expoziţii cu produse româneşti. Se va pune accent pe posibilitatea de a atrage investiţii chineze mai ales în proiecte care necesită atragerea de fonduri şi pe parteneriate în dezvoltarea de infrastructură urbană. În principal suntem interesaţi de tot ceea ce ţine de dezvoltarea unui oraş. Domeniile care vor fi reprezentate la Shanghai vor fi al