În cadrul campaniei despre greşelile din cărţile de şcoală, „Adevărul“ i-a întrebat pe elevi cum ar dori să arate manualele lor. Cei mai mulţi dintre elevii chestionaţi vor cărţi şcolare cu mai multe fotografii şi desene. Şcolarii nu mai suportă manuale cu termeni pe care nu-i înţeleg.
După ce au identificat mai multe tipuri de probleme din manualele şcolare, precum materia aglomerată şi prost structurată, limbajul greoi şi informaţiile necorelate între diversele discipline, reporterii „Adevărul" au stat de vorbă cu elevii mai multor şcoli din ţară pentru a afla cum ar arăta un manual din care ar învăţa cu drag.
Elevii de clasa a VII-a de la Şcoala Nr. 188 din Bucureşti şi-ar dori manuale mai puţin anoste şi cu mult mai multe imagini.
"Nici nu folosim manualele de matematică, lucrăm din două culegeri", spune Daniel Constantin, 13 ani. Colegul lui Daniel, Andrei Aidoiu arată că ar vrea mai multe desene în cărţile pentru şcoală. "De fapt, eu mi-aş dori să nu mai existe manuale. Vreau mai multe lucruri explicate la istorie. Cred că m-ar ajuta să înţeleg mult mai bine anumite lecţii", explică Andrei.
Elevii de clasa a VII-a de la Şcoala Generală nr. 79 din Capitală susţin că ar vrea mai multă teorie în manualul de fizică. "Conţine numai experimente fără să-ţi explice nimic despre cum trebuie să aibă loc. Nu ai cum să faci aşa ceva, dacă nu înţelegi cum să le faci", spune Alex Constantinescu, elev în clasa a VII-a la Şcoala Generală nr. 79 din Capitală.
Lecţii fără atâtea cifre
La rândul lor, elevii de la Galaţi ar vrea cărţi şcolare cu mai multe lecţii fără atâtea cifre şi noţiuni pe care nu le înţeleg.
„Istoria conţine foarte mulţi termeni dificili, care nu ne sunt accesibili la această vârstă, prin urmare nu putem ţine pasul cu profesorul. Şi cifre. Cifre peste cifre. Soluţia în astfel de cazuri este să învăţăm mecanic făr